Polytechnická výchova




Tohle slovo mi dlouho nic neříkalo. Přestože tuto činnost provozujeme fakticky od chvíle kdy se K. začal pohybovat. Mé nápady a myšlenky někdo musí realizovat, že. A byť bych většinu z nich zvládla sama, mám úžasného muže, který vše domýšlí, rozmýšlí a pak i realizuje. Za vydatné pomoci našeho K.
Takže máme doma učící věž, která umožňuje našemu dítěti udělat si ve 3 letech téměř samo palačinky. A taky slouží spolu se starou židlí jako truhlářský ponk.
A K. s tatínkem řeže. Vrtá. Smirkuje. Šroubuje. A někdy i lepí.
Začala jsem tedy přemýšlet jestli nepřidat i nějaké drobnější činnosti, které by K. zvládl i když tatínek není doma a A. nám větší projekty bojkotuje.
A našla jsem to. Jeden tip ke mně přišel na dovolené od spoludovolenkujících. Kroužek Dřevo dílna v DDM Praha. A druhý přišel z mého Monte kurzu. Celá metodika Polytechnické dovednosti v MŠ. Do kroužku, doufám, se s K. někdy i podíváme a něco zkusíme, ale i jen díky fotkám z něj mi došlo, co všechno můžeme dělat i doma. A v metodice jsou konkrétní postupy i nástroje k nim.
Takže jsme poslední odpoledne dovolené strávili dvě hodiny nákupy. V Hornbachu.
A chodili jsme sem a tam. A hledali. A já jsem přitom vymýšlela. A vymýšlela. A vymýšlela. Až to nikoho jiného než mě nebavilo.
Tak jsme raději zamířili k pokladnám a domů.
Po příjezdu jsem s K. otapetovala garáž pro hasiče z kartonové krabice. K. si sám vybral tapetu a donesl si ji až domů. A pak za vydatné pomoci maminky stříhal a vyhlazoval.
Večer K. s tatínkem stihli ještě vyrobit klouzačku k Piklerovu trojúhelníku.




A v pondělí ráno hned po probuzení K. lovil nářadí a jako první nová aktivita mu tentokrát stačilo štípání drátu.
Už mám v hlavě i další malé nápady. Korálky na navlékání. Domečky k vláčkodráze. Nebo jen tak zatloukání hřebíčků. A taky jejich vyndavání. Vrtání nebozezem či dalšími manuálními typy vrtaček. Opravy hraček. A další a další činnosti co doufám také budou mít úspěch.
A taky musím vymyslet co s tím naštípaným drátem.
Ale o tom všem už zase příště.

Komentáře

Oblíbené příspěvky